ניצחון חרדי: הותמ"ל ביטלה את שינוי ההגדרה ב'קריית גת מערב'

איתי גדסי No Comments on ניצחון חרדי: הותמ"ל ביטלה את שינוי ההגדרה ב'קריית גת מערב'

הוועדה הארצית לתכנון ובניה קיבלה כעת את עמדת 'דגל התורה' והחליטה כי יש לתכנן את שכונת 'קרית גת מערב' באופן שמאפשר גם כשכונה חרדית | יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שר הפנים לשעבר, בירך את ההחלטה, יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר: "נושא הדיור הוא אצלינו מהמדרגה הראשונה. אני שמח שהועדה שינתה את ההחלטה"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברקע הערעור אותו הגיש ח"כ אורי מקלב מ'דגל התורה' על ביטול השכונה בקריית גת לחרדים, וועדה הארצית לתכנון ובניה קיבלה כעת את עמדת 'דגל התורה' והחליטה כי יש לתכנן את שכונת 'קרית גת מערב' באופן שמאפשר גם כשכונה חרדית. כזכור, בשעות הבוקר ח"כ מקלב כינה את החלטת הממשלה האחרונה ושר השיכון, זאב אלקין כ"החלטה פוליטית".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני: "נושא הדיור הוא אצלינו מהמדרגה הראשונה. גם בדיון הותמ"ל הגענו כל חברי הסיעה, ואנחנו רואים בזה דבר חמור שלקחו תכנית שהייתה אמורה להיות לציבור החרדי והפכו אותה לכך שלא תהיה כזאת. אני שמח שהוועדה שינתה את ההחלטה. נמשיך להיאבק בממשלה הבאה לפיתרון מצוקת הדיור של הציבור החרדי כמו גם לכלל האוכלוסיה."

ח"כ אורי מקלב על החלטת הותמ"ל: לשמחתנו הוועדה לא התעלמה מהדברים שנאמרו והוכחו בוועדה בהובלת יו"ר דגל התורה וראתה את האפליה השרירותית והפוגענית וביטלה את החלטה הפוליטית, מצוקת הדיור בציבור החרדי היא מצוקה אישית, קהילתית וחברתית. ההחלטה הפוליטית הייתה שהייתה פגיעה אנושית בזכויות הציבור לדיור. המשך התכנון תלוי והמשמעות לגבי מקומות אחרים תלויה בעמדות המשרדים הרלוונטים בממשלה הבא. – אין ספק כי תוצאות הבחירות הקרובות יקבעו את פתרון מצוקת הדיור בציבור החרדי".

יו״ר ש״ס אריה דרעי: "הצדק ניצח! העמל הגדול שהשקעתי כשר הפנים בתכנון העיר החרדית ׳שפיר׳ במערב קריית גת – לא היה לשווא. אני מברך את הוועדה הארצית לתכנון ובניה בהחלטתה לבטל את קבורת העיר החרדית ולהשיב אותה לציבור גדול, הנאנק תחת מצוקת הדיור והמתין רבות לפתרון הזה. בממשלה הבאה בעזרת ה׳ נמשיך בכל הכוח בתכנון ושווק העיר שפיר לטובת הציבור החרדי".



0 תגובות